2012-07-17

Liten punkfestival i Bromölla

Jag skulle dra ner på festivalandet i år var det tänkt, men några småfestivaler går ju alltid att smyga in i schemat. I helgen blir det således punkfestival á la DIY-stil i Bromölla. Festivalen heter Punk Cooperative Festival och kommer att hållas i Folkets Park. Det är första gången det arrangeras. För några ynka hundralappar har jag ingen aning om vad det är jag ger mig in i. Föreställer mig att jag antagligen är ett decennium äldre än de som arrangerar festivalen. Undrar hur dräggigt det kommer att vara. Undrar om de kommer att få tillåtelse att arrangera festivalen igen efter att vi trashat sönder Folkets Park. Älskar att det kommer serveras vegansk mat och inget annat.

De flesta band som ska spela säger mig absolut ingenting. De jag känner till sedan tidigare är Malmöbanden Uppgång & Fall och Suicide Syndicate. Sölvesborgsbandet Splitside har också letat sig in i mitt medvetande. Resten blir en överraskning.

Efter en snabb koll på Spotify hittar jag Civil Olydnad, Strindberg som tortyr, En Svensk Tiger, Bernts Sockervadd, Återfall, Glidslem, South City Locos, Swankers Pms, och Heinekent.

Hur kan man då ens försöka motstå Bernts Sockervadd och den stora poesi de bjuder på i låten Busschaufför. "Busschaufför. Busschaufför. Jag hoppas att du går och dör."

Inga kommentarer: