2013-09-16

Lyxbegravning av Beggars Banquet

klubb beggars banquet
Publicerat för musictage.se 

I fredags hölls den sista Beggars Banquet på Debaser i Malmö. Denna rockklubb har drivits av DJ-duon Twist Action Heroes som består av Martin Gustafsson och Olle Helkimo. De tog ett tufft beslut att lägga ner klubben i samband med att Debaser i Malmö bestämt sig för att ha vinteruppehåll. Men det här skeppet skall sänkas med flaggan i topp! Det gör man den här kvällen i form av en lyxbegravning med hjälp av lokala bandet Nobelkommittén och supergruppen Alonzo Fas 3 med punklegenden Michael Alonzo i spetsen.

Jag har personligen haft många av mina finaste utekvällar på Beggars Banquet. Det har alltid varit en bra blandning av musik på dansgolvet med allt från modern dist till gladpop från 60-talet. Jag minns speciellt när Imperial State Electric spelade. Det var en av mina första gig för musicstage och jag var där tillsammans med gamla vänner från förr. Det blev en kväll full av nostalgi för mig. Det hade kunnat vara 1999 och det hade kunnat vara The Hellacopters som spelade. För en kväll kändes det lite som att gå tillbaka till det, tack vare mitt underbara sällskap och Nicke Andersson vid mikrofonen.

Den här kvällen (för övrigt fredagen den 13:e) avslutades som sagt med Alonzo Fas 3 och deras sista låt ut var Lyxbegravning med orden "Alla ska vara glada på min begravning. Vi säger godnatt till Debaser. Det här ska bli den bästa dagen i mitt liv." Läs gärna min recension här.

Nu tror jag ju knappast att det blir sista gången jag dansar till Twist Action Heroes DJ:ande. De lär ju säkert synas på andra ställen i Malmö och jag önskar dem ett stort LYCKA TILL! Vi ses snart igen.

Inga kommentarer: