2013-10-13

Trycker på PAUS

Jag vill börja med att tacka alla er som har följt min blogg. Sen jag mer medvetet började att gör bloggen Malmö-centrerad har antalet läsare ökat tiofalt. Jag blir väldigt smickrad. Det visar ju också att en musikblogg som fokuserar på Malmö har stor potential. Men som rubriken säger, jag har bestämt mig för att ta en paus från allt det här.

I tre år har jag nu jobbat som recensent för musicstage.se och drivit den här bloggen. Det har varit enormt roligt och lärorikt, även om det ibland också har varit stressigt och skrivkrampen har gjort sig påmind. Att få skriva om musik är för mig att kombinera mina två största intressen, kärleken till musiken och att få uttrycka mig i skrift. Att skriva är dock det som jag främst vill fokusera på. Jag har länge tjatat om att jag vill skriva mer skönlitterärt och jag känner att den tiden är kommen nu då jag måste ta tag i det. Vi får väl se vad det blir av det. Vem vet, jag kanske lyckas klämma ur mig en roman till och med någon dag. Det är inte omöjligt att jag plockar upp musikbloggandet igen snart, kanske redan nästa år.

En kommentar angående min "sista" recension av bob hund. När jag började jobba som musikrecensent beslutade jag mig för två saker:
  1. Jag ska aldrig recensera någon jag känner. En positiv recension kan tolkas som att jag inte vågar säga vad jag egentligen tycker. En negativ recension skulle skapa dålig stämning. 
  2. Jag ska aldrig recensera bob hund. Orsaken? Jag är helt inkapabel att säga något negativt om dem. Jag älskar bob hund. De är helt fantastiska. 
Så. På något sätt kändes det som att cirkeln slöts när jag ändå valde att recensera deras unika spelning på Far i Hatten. Jag ångrar inget.

Tack som mycket för att ni läser, gillar, kommenterar och delar. Kanske ses vi snart igen. Puss på er!

Varma hälsningar

//Camilla 

Inga kommentarer: