2012-01-16

Topp 5: Band jag vill se live

5. Kent
Jag har aldrig sett Kent! Det är ju inte riktigt klokt. Jag vet inte hur pass spännande de egentligen är att se live, men det känns ändå som ett måste.

4. The Knife
The Knife har ju tyvärr endast gjort några enstaka spelningar och jag vet inte hur stor chansen är att jag ska någonsin ska få se dem. Den liveinspelning som jag har sett (Silent Shout - An Audiovisual Experience) är ju i alla fall enormt bra och så fort jag får chansen ska jag absolut se dem.

3. Björk
Är en av mina absolut största favoritartister och kanske blir det också så att jag får se henne spela på årets Roskildefestival, om jag beslutar mig för att åka dit. Dock oroar jag mig lite för att mina förväntningar är för höga och att den stora produktionen som snurrar runt henne kommer ta bort den där intima upplevelsen som jag är ute efter, men det återstår att se.

2. Faithless
Är vad jag har hört en fantastiskt liveband. Jag tittar ofta på live-DVD'r av Faithless och jag vill verkligen vara en av de där i publiken som i trans dansar till deras suggestiva musik.

1. Sigur Rós
Jag såg deras filmdokumentär Heima här om dagen igen och påmindes åter om hur vacker deras musik är och hur magiska deras konserter måste vara.


2 kommentarer:

Libra sa...

Jag har nog sett alla om jag inte minns fel. Det är isf Faithless som jag då kanske inte sett en hel konsert med. Fantastiska band. Hoppas på att Björk gör någon mer spelning i krokarna förutom festivaler. :)

Unknown sa...

Lyllo dig ;)