2012-05-27

MF/MB/ på KB i Malmö (2012-05-25)

Som en del av Örensundsfestivalen gjorde MF/MB/ en kortare spelning på Kulturbolaget i Malmö. Det här är andra gången jag ser dem live och jag måste dessvärre säga att jag fortfarande tycker att de låter bättre på skiva. Det är definitivt något som fattas på deras spelningar, men svårt att definiera vad. Något som jag speciellt stör mig på är att de envisas med att ha två trummisar på scen som spelar exakt samma sak. Det är onödigt och faktiskt lite pinsamt! Snälla sluta med det!

Vi får höra några nya låtar ikväll och det låter ganska lovande. Speciellt gillade jag den låt som tydligen var så färsk att den inte hade fått någon titel än. Den tuffade fram som ett suggestivt lokomotiv och jag längtar efter att få höra den i mina hörlurar så småningom.

Givetvis får vi också höra några låtar från Folded. Bland dem var det absolut The Big Machine som framfördes klanderfritt. Helt klart det bästa numret under konserten, men så är det också en jävligt bra låt!

MF/MB/ - jag älskar er av hela mitt hjärta. Jag bara önskar att ni var lika bra på scenen som ni är i studion.


Foto av Theo Lundgren.

Inga kommentarer: