2011-02-06

Skivrecension: Korova Station - Lo-Fi Sampler [EP]

Publicerat för musicstage.se

Korova Station gör punkrock som försiktigt lutar sig åt det mer medryckande, popiga hållet. Jag känner mig kluven. Är detta bra eller är det dynga? Melodierna har utan tvivel etsat sig fast i min hjärna, men jag känner mig inte så enormt berörd av musiken.

EP:n Lo-Fi Sampler innehåller fyra spår av varierande kvalitet. Det inledande spåret, Doden, börjar med ett enkelt, men starkt typ av stoner rock-riff, men för övrigt innehåller Doden inget speciellt. Andra spåret, Come on, come on, har en mycket bra refräng som fastnar efter bara ett par lyssningar, men verserna är i jämförelse något mediokra.

Tredje spåret, Kniven, är klart den bästa låten på skivan. Här hörs det verkligen att detta är ett liveband och jag kan tänka mig att publiken lätt kan bli lite stökig under en låt som denna. Man vill liksom slänga sig omkring lite och trängas och svettas med andra likasinnade.

Sista spåret är en synthmix av andraspåret, Come on, come on. Jag förstår inte alls idén med att göra en daterad synthmix av en punkrocklåt. Det låter inte speciellt bra och drar ner kvaliteten på skivan.

Så för att sammanfatta: Lo-Fi Sampler är en okej punkrockskiva, som antagligen gör sig bäst i liveformat.

Korova Station på myspace.

Inga kommentarer: