2012-04-11

Jag gör comeback på Siesta! i år

Är precis hemkommen efter en liten runda på Siesta!s kickoff på Debaser i Malmö ikväll. Då jag har en tidig morgondag att se fram emot blev det endast ett kort besök, men jag hann ändå med att se de två första banden som är med och tävlar om spelning på Siesta!s scen för up-and-coming-band på årets festival. Jag måste säga att båda banden jag hörde lät väldigt lovande. Det var två Malmöband: The Recon och The Luxe. När mer tid finnes kommer jag att kolla upp dem båda lite mer. Återkommer om det.

I år kommer jag dessutom att göra comeback som funktionär på Siesta! Förra året hade jag "paus" och jobbade istället som skribent för musicstage när jag var där. Och åren innan dess var jag ansvarig för gaterna. Det blir det inget mer med, varken ansvarsjobb eller skribentjobb. I år blir det scensäkerhet i diket istället. Jag ser verkligen framemot det här! Att ha fasta tider och kunna njuta av festivalen under sina lediga stunder - underbart.

Tittade igenom Siesta!s bokningar här om dagen. Jag ser absolut mest fram emot att se The Hives. Detta, enligt ryktet, fantastiska liveband, som jag aldrig har sett live själv - ska bli skoj! Dennis Lyxzéns Invasionen ska också bli spännande att se. Sen har vi då det något punkiga new wave-bandet Terrible Feelings från Malmö, som jag har lyssnat på en del senaste tiden. Och sist, men inte minst kan jag nog också tänka mig att flukta lite på Vånna Inget - punkbandet med proggattityd från Småland. Oh yeah. Ser en tydlig trend här i punkens tecken. Gött. NOFX däremot, nja, inte riktigt min typ av punk det där.

Sen vill jag nog också passa på att se IAMX igen och uppleva Chris Corners fantastiska röst. Har ni inte sett IAMX och gillar mörk, sensuell elektronisk musik - då måste ni se det här! Vackert och förföriskt.

Har jag tid och lust finns det ju alltid också två säkra kort med Timbuktu och Eldkvarn. Det brukar vara bra. Nisse Hellberg kanske kan vara kul att se igen, det var ett tag sen sist för mig. Familjen känns också som att man bör passa på att se när han spelar i Hässleholm. Familjens spelning på Siesta! 2010 var ju fullkomligt magisk. Undrar just om han kan toppa det, men vi får hoppas på det bästa såklart.

Inga kommentarer: