2012-06-28

På upptäcktsfärd bland Roskildes bandbokningar

Snart. Väldigt snart drar jag till Roskilde. I sista minuten har jag gått igenom bandlistan och satt ihop en spellista på Spotify för Roskilde 2012. Kolla gärna in den här: Roskilde Festival 2012


I listan finner ni bland annat Lee Fields & The Experience, som jag vill slå ett extra slag för. Jag har alltid älskat James Brown. Han är förstås något sjuk i huvudet, men det går inte att förneka att han är en väldigt begåvad musiker med en fantastisk sångröst. Lee Fields, som är en ny bekantskap för mig, kallades tydligen för "Little J.B." på grund av sina likheter med James Brown. Men Lee Fields är fan ta mig nästan bättre än vad James Brown är! Man kan ju undra varför han aldrig riktigt lyckades slå igenom?

På lördagen avslutar Lee Fields den näst sista Roskildedagen på Odeon Stage. Detta får man inte missa!


Inga kommentarer: