2012-06-15

Säsongstart för PopQuiz Malmö

I tisdags var det säsongspremiär för PopQuiz Malmö på Far i Hatten. Jag fick reda på detta dagen innan och i ett tillstånd av lite lätt panik ringde jag runt bland vänskapskretsen för att fixa ett lag. Det var av ytterst vikt att det skulle vara ett starkt lag då jag helt enkelt bara måste spöa min vän Herr M's lag "Quiz & Bajs". Och naturligtvis gick det fantastiskt dåligt för oss. Trots vårt vinnande namn "The Quizacopters" lyckades vi inte komma över 100 poängsgränsen. 98 p fick vi. Quiz & Bajs fick 117 p och var 1 poäng ifrån en seger.

Mest imponerad blev jag över att jag tydligen "visste" att Doktor Kosmos kom från Gävle. Den grövsta besvikelsen var att jag av någon anledning trodde att The Beatles Can't buy me love släpptes 1962 (det ska naturligtvis vara 1964). Nu blir det hårdträning fram tills nästa quiz den 26 juni!

Heja heja!

Inga kommentarer: