2011-08-23

Albin Gromer på Malmöfestivalen (2011-08-19)

Publicerat för musicstage.se

Det kunde ju varit så mycket bättre. Det är min spontana reaktion. Albin Gromer presenteras som Malmös nya stjärnskott, efter att ha gjort ett bejublat framträdande på P3 Guldgalan tidigare i år. Men ett par välskrivna låtar och en bra soulröst räcker inte som bränsle till stjärnhimlen.
Albin_Gromer 
Namnet Albin Gromer ringer kanske ingen klocka, men om du äger en tv med reklamkanaler bör du också ha sett en viss möbeljättes reklam för sängar där Albin Gromer sjunger Trollmors vaggsång. Av någon anledning fascinerades jag av denna röst, blev nyfiken och ville höra mer, men kvällens framträdande var tyvärr inget som fick mig att jubla.

Musiken är tajt, modern soul med elektroniska inslag. Albins röst är klockren, men jag måste uttrycka min besvikelse över det extremt anonyma bandet, som inte gör något extraordinärt alls med musiken. Tänk va fett det hade kunnat vara om han backades upp av ett band t.ex. Damn!

Tyvärr är låtmaterialet ganska svagt överlag, med undantag för Här inne hos mig och min personliga favorit Tillsammans. Jag står tålmodigt och väntar på att Tillsammans skall spelas, men den dyker givetvis upp som näst sista låt. Jag tröttnade på spelningen långt innan dess. Anonymt och ganska intetsägande. Jag väntade mig mer.

Inga kommentarer: