2013-07-30

Citysounds of Malmö - en nätradio nära dig

Har ni hört talas om CitySounds.fm? Den här hemsidan hämtar musik från soundcloud.com och skapar unika låtlistor för just din stad. För att få sin musik spelad här räcker det att man har ett konto på Soundcloud och att ens stad är inskriven i profilen, då hamnar musiken automatiskt på City Sounds.

Jag hade lite glömt bort den här sidan, efter att jag upptäckte den för något år sedan. Jag har därför inte använt mig så mycket av den. Radion ska även finnas som app till iPhone. Om någon har testat appen får ni gärna komma med ett utlåtande. Det hade varit spännande att höra hur den fungerar. För nätversionen känns än så länge lite begränsad tycker jag även om idén är sjukt bra! Det är verkligen ett bra sätt att upptäcka bra musik från sin hemstad eller från vilken stad man vill i hela världen för den delen!

Här hittar ni musik från Malmö: citysounds.fm/malmo

Inga kommentarer: