2013-07-19

Musikvideotips: We Have Band - Tired Of Running

Publicerat för musicstage.se

We Have Band är trion från Manchester som gör elektronisk indierock, ofta med dansvänliga rytmer. De har släppt två fullängdsalbum, men har också gjort remixer till flertalet artister såsom M83, Gorillaz, Peter Björn & John, Bloc Party med flera. De är förvånansvärt okända ändå tycker jag, trots detta.

Själv upptäckte jag dem genom musikvideon till Divisive och fastnade då framförallt för Darren Bancrofts lena röst, samt deras enkla, men effektfulla musikvideo. Nu har jag lyckats spela sönder Divisive lite så istället tipsar jag om musikvideon till Tired Of Running. Återigen är det Darrens smekande röst som fångar min uppmärksamhet. Musikvideon sen då. Jag fastnar av någon anledning alltid för musikvideor med skog och mystiska omständigheter. Det finns en hel del videor av den karaktären har det visat sig. Jag kanske får ta och samla ihop dem någon gång, det hade varit lite kul att jämföra dem och göra en analys. Möjligtvis får det bli en följetong här på musikvideotipset!

Inga kommentarer: